امروز عصر که برای خرید از خانه خارج شدیم ناگهان بوی بسیار مطبوعی(شما بخوانید افتضاحی) در تمام سرم پیچید، بویی بود، شبیه قفس کفترها، که سالها با واژه تمیزی بیگانه مانده و ناگهان تصمیم گرفته بود که بینی حساس مرا نوازش دهد، ناخودآگاه فکر کردم که تمامی کفترهای محله به همراه گنجشکها دست به یکی کرده اند و محله را مزین فرموده اند. وقتی که نظرم را به همسر محترم اظهار نمودم. فرمودند بینی ات خراب شده، بیچاره کبوترا!...اما من همچنان دست از تلاش نکشیده و برای اثبات محق بودن خودم و سرما خوردگی مهربانو، به دنبال نشانه خرابکاری کفترها در گوشه کنار کوچه و سپس خیابان و پس از آن محله و حتی اینترنت مشغول شدم(درد بیکاری + درد فضولی = جوینده یابنده است) که نتایج به شرح زیر می باشد:

1-شایعه فعالیت قسمت اندرونی کبوتران در اعتراض به گرانی مرغ ها: این شایعه را خودم درست کردم، بی اساس بوده و هیچ شواهدی مبنی بر آن دیده نشد!

2- شایعه فعال شدن دماوند: بعضی از محققین مردمی و دانشمندان کتاب نخوانده مدعی بودند که کار، کار دماوند، همان دیو سپید پای در بند است. که بیش فعالی گرفته است و میخواهد دهانمان را شیرین کند. اما از آنجایی که رشته تحصیلی بنده به مواد شیمیایی مرتبط بود و بوی گوگرد را به خوبی می شناختم. لذا آن را رد نمودم که منابع خبری نیز حرف اینجانب را تصحیح و تایید نمودند! منابع خبری عبارت بودند از ایسنا و بقیه دوستان، پس دماوند هنوز تمام پایین تنه اش در بند بود و خبری از بو نداشت.

3-ترکیدگی لوله فاضلاب و بالا زدن بوی فاضلاب: این یکی را نمی دانم که این طرح فاضلاب تهران بالاخره اجرا شد یا خیر! و آیا اگر فعال شد چگونه هنوز به خانه ما نرسیده ترکید. آنچه واضح و مبرهن است تاکنون که این را مینویسم هیچ نماینده فاضلابی در تهران نه این را تایید کرده و نه رد کرده است! ولی اگر #بو می زنید بنده هم آی لاویو بو بی سی!

4- نماینده تهران فرمود: مردم تهران، داداشیا، خواهران اسلامی محترم، خیالتون راحت بو ضرر نداره که...این همه سرب و ریز گرد و غیره تو هوا داریم بو هم روش، تازه اشتهاتونم کور میشه، دیگه به مرغ و تخم مرغ و نان احتیاجی ندارید که...بو به این خوبی!....ولی از شوخی بگذریم گفت:"من پرسیدم مشکل از ایستگاه مترو ملت بوده" این رو خانم ذوالقدر فرمودن!...من نمیدونم ملت همیشه در صحنه در ایستگاه ملت چه کردن، ولی خواهشا نکنید خفه شدیم!-فرماندارم تاکید کردن: سگ هایی که در کوچه و خیابون براشون سم میریختیم دارن تحقیق میکنن منبع بو کجاست...تا چند ساعت آینده علتش رو اعلام می کنیم!

5-یک سری از دوستان هم فرمودن بوی زباله است که به علت نزدیکی کلد اسپل در هوای همیشه تمیز تهران به مشام می رسد.

خلاصه اینکه هنوز علت بوی بد هوای تهران دقیق مشخص نیست...ولی اینقدر مهم بوده که توجه رسانه های استکباری و غیر استکباری و حتی من رو به خودش جلب کرده!....از همه اینها بگذریم هنوز موندم قضیه سوختن بچه ها در سیستان، قضیه کشته شدن دانشجوها در علوم تحقیقات و قضیه اختلاس ها و بی حجابی ها و سلاطین گرانی و ...بوی گندش در اومده یا اینکه مشخصا تهران دهنش را مسواک نزده و یا روم به دیوار تهران کار دیگری نموده...البته در انتها ثابت شد که بینی بنده خراب نبوده و همسر سرما خورده می باشند.

امید که شوخی های گاه غیر ادبی من رو در این پست نادیده بگیرید....و اگر هم نادیده نگرفتین به این فکر کنیم موضوعات مهمتری از بوی بد هوای تهران وجود داره.